| 15. 4. 2013
| Po letech odkládání jsem se konečně vzchopil a začal jsem do práce a do školy jezdit na kole. Protože největší překážkou (aspoň oficiálně) byl výběr vhodného kola a pořád jsem se nemohl rozhodnout, jaké to kolo vlastně chci, opravil jsem svoji starou Meridu Kalahari a vyrazil pěkně z Židenic nahoru na kampus. |
| I když název Kalahari by svědčil spíše kolu do pouštních písků, jde o typické starší horské kolo, jedno z posledních s chrommolybdenovým rámem a bez odpružené vidlice. Má už toho za sebou hodně, lehce orezlo, někdo na něm odrovnal řazení Acera a tak dostalo starou SISku, představec už nic moc dobrého nepředstavuje vůle jsou ve všech ložiskách, ale nakonec je na to dojíždění přes město, vybavené osvětlením, nosičem a pumpou, docela dobře stavěné.
Díky univerzální konstrukci svého stroje se nemusím trasou nikterak omezovat, proto zkouším na trase Krokova - Kamenice nejrůznější prodlužky a zkratky a snažím se v obou směrech cestu optimalizovat. Jen během prvního týdne jsem objevil v Brně tolik neznámých míst, že se nestačím divit. Kromě toho mám ještě několik postřehů.
- Auta nevadí. Pro člověka, který zvládá předpisy a libuje si v dopravě, je jízda v městském provozu docela příjemným zpestřením. Semafory miluju a učím se znát jejich intervaly, abych nikde nečekal. Nepříjemné je jen řazení v jízdních pruzích na městském okruhu.
- V brně je více cyklostezek a vyhrazených pruhů, než by pěšák čekal. Nevím, zda je to šťastná náhoda nebo pravidlo, ale na své trase jich mám pěkně za sebou hned několik.
- Optimální trasa pro kolo je do kopce úplně jiná než z kopce. Pokud chci zohlednit rychlost, bezpečnost a zážitek z jízdy, vyhledávám dlouhá asfaltová stoupání klidně i v hustém provozu, ale strmá přírodní klesání. Kampus nabízí obou variant hned několikero.
- Ano, opravdu by se hodilo mít v dosahu z kanceláře sprchu.
- Kolo je i na delší trasy v rámci města rychlejší než MHD, v některých případech je rychlejší než auto a vždy je rychlejší než cesta pěšky.
- Díky tomu, že je jízda na kole rychlejší než chůze a obratnější než cesta autem nebo MHD, láká člověka k experimentování - různým zkratkám, zajížďkám a objevům. O některých z nich se rozepíšu v dalších článcích.
- Sám jsem zvědav, jak dlouho mně dojíždění na kole vydrží. Nejpozději s prvním sněhem toho určitě na nějakou dobu nechám a pak napíšu malý shrnující článek.
A na závěr ještě malou mapku tras, po kterých jsem první týden jezdil. Zkuste uhádnout, kde bydlím a kde pracuji:
 Související články: | | Téma: Brno
Druhé největší české město je nejen mým rodištěm a bydlištěm, ale také zajímavým centrem průmyslu a školství s bohatou historií, která se promítá do ducha mě… |
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Julie Novotná Text: Dobrý den, chci se zeptat, komu mám napsat, pokud chci nafotit vnitřek objektu pro můj nastávající fotografický projekt. Kdo vlastně objekt vlastní?
Děkuji, Julie Číst
Autor: FJerzy Text: Pracoval jsem ve Vlněně jako student na konci 80 let. Rozvážel jsem utkané látky ke kontrolním stanovištím, kde se kontrolovaly a případně opravovaly. Tyto jsem pak rozvážel do skladu na jiném patře.
Nejvíc však vzpomínám na to, jak každý den ráno přivezl autobus ženy z vězení, které tam pracovaly. A já s nimi! Taková obdoba Skřivánci na niti! Číst
Autor: Hanka Text: ten stoleček na pavlači je designový kousek https://search.seznam.cz/obrazky/?q=stolek+pavouk+Halabala&oq=stolek+pavouk+Halabala&aq=-1&ms=15160&ks=46&sourceid=top&color=any&size=any&pornFilter=1&productOnly=0&sId=GOcA8jFVBMdQmeh-8SIb&sgId=MC43NTQ5MDMzNzg0MjMwODc3IDE3NTc1NjgwMjcuMjc4 Číst
Autor: JzA Text: Díky, opraveno. Číst
Autor: Jan Text: Len drobná pripomienka k asi neúmyselnej zámene ulíc v popiske mapky z roku 1907 - tehdejší Třebízského je dnešná ulice Chaloupkova, dnešná Košinova je na mapke vedená ako třída Komenského. Číst
|
|